Ziua Mondială a Contracepţiei - 26 septembrie
Ziua Mondială a Contracepţiei
Ziua Mondială a Contracepţiei este o campanie de informare a populaţiei privind contracepţia, în perioada 26 septembrie – 15 octombrie 2017, având sloganul “CONTRACEPŢIA: ESTE VIAŢA TA; ESTE RESPONSABILITATEA TA!"
Începând cu 2017, 1,6 miliarde de femei de vârstă reproductivă (15-49 ani) locuiesc în regiuni în curs de dezvoltare. Împreună, Africa Subsahariană și Asia de Sud reprezintă 39% din toate femeile din regiunile în curs de dezvoltare care doresc să evite sarcina și 57% dintre femeile cu o nevoie nesatisfăcută de contracepție modernă.
În anul 2017, 607,5 milioane de dolari au fost alocate asistenței acordate de SUA pentru programe de planificare familială și de sănătate reproductivă, având drept consecință:
- 26 de milioane de femei și cupluri beneficiază de servicii contraceptive;
- 8 milioane de sarcini neintenționate, inclusiv 3 milioane de nașteri neplanificate, sunt evitate;
- sunt evitate 3,3 milioane de avorturi induse (majoritatea fiind furnizate în condiții nesigure); și
- 15 000 de decese materne sunt evitate.
În România, conform datelor înregistrate de INSP-CNSISP, în 2015, avorturile au fost în număr de 70.447, înregistrându-se o scădere a numărului de avorturi față de anii anteriori. În perioada 1990 – iunie 2016 (27 de ani) s-au înregistrat 925.888 avorturi.
Scopul campaniei este de a atrage atenţia asupra importanţei sănătăţii reproducerii şi a planificării familiale, şi de informare şi de creştere a interesului populaţiei generale, mai ales a tinerilor, inclusiv minori, cu privire la importanţa utilizării metodelor contraceptive, cunoaşterea tuturor opţiunilor, pentru prevenirea sarcinilor nedorite.
- Obiectivele campaniei sunt:
- creşterea numărului de femei, în special minore și tinere, informate corect asupra metodelor contraceptive
- creşterea interesului femeilor faţă de contracepţie
- creşterea numărului de femei informate asupra serviciilor de sănătate corespunzătoare
- scăderea numărului de sarcini nedorite
- reducerea numărului de avorturi la tinere, în special
Acţiunile de informare, educare şi comunicare planificate se concentrează asupra metodelor contraceptive, care pot fi utilizate în planificarea familială.