Pagina maghiară se află în construcție

Redirecționare către pagina română în 5 secunde.

A magyar nyelvű oldal fejlesztés alatt van

Átiranyítás a román nyelvű oldalra 5 másodpercen belül.

EGÉSZSÉGÜGYI MINISZTÉRIUM

BULETIN INFORMATIV 2025.docx 37,6 KB
 

Actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii sau instituţiei publice:

ORDIN nr. 6161 din 20 decembrie 2024 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti

Regulamentul de organizare şi funcţionare

Aprobat prin ORDIN MS nr. 6161/2024

Organigrama aprobată conform legii

ORDIN MS nr. 965/2025 

Alte regulamente aplicabile la nivelul instituției:

  • Legislația aferentă
  • Regulamentul intern

Director executiv - Dr. Tar Gyöngyi  tel. 0742 141 271  csutak@nextra.ro 

Director executiv adjunct de sănătate publică – 

Director executiv adjunct financiar contabil – Ec. Mihók Enikő tel. 0744 693 829 eniko_mihok@yahoo.com

Funcţionarii responsabili cu difuzarea informatiilor publice:

Miklós Zsuzsanna 0266 310 423  dspj.harghita@aspharghita.ro
Szabó Gyula 0740 147 822 gyuszi@aspharghita.ro

Direcţia de Sănătate Publică Harghita

Str. Mikó nr. 1. Miercurea-Ciuc

Tel 0266-324483, 310423 Fax: 0266- 371142

E-mail: dspj.harghita@aspharghita.ro

www.dspharghita.ro

Programul de functionare:

În afara urgenţelor programul de funcționare al Direcţiei de Sănătate Publică  Harghita Luni - Joi : 07:30 – 16:00, vineri 7:30 - 13:30.

Permanenţa: se va organiza în zilele lucrătoare între orele 16-20, iar între orele 20-08  chemare de la domiciliu şi permanenţă telefonică. Sâmbăta şi duminica permanenţa se va organiza între orele 9-19 la sediul DSP, între orele 19-09 chemare de la domiciliu şi permanenţă telefonică 

Relaţii cu publicul :  

Programul de lucru cu publicul - prin secretariatul instituției- luni între orele 08:30 - 18:30, marți-vineri între orele 08:30 - 16:30

Programul cu publicul al specialiştilor: luni şi miercuri între orele 09:00 - 12:00.

Pentru avizări şi autorizări sanitare, programul cu publicul:  luni şi miercuri între orele 08:00 - 12:00

Programul laboaratoarelor: 

Laborator diagnostic microbiologic: 08:00 - 15:00

Laborator chimie sanitară şi toxicologie:  08:00 - 15:00

Laborator  igiena radiaţiilor: 08:00 - 14:00

Programul de audienţe

Director executiv - miercuri între orele 13:00 - 15:30

Directorul executiv adjunct economic -  luni între orele 08:00 - 12:00

Director executiv adjunct de săn. publ. - vineri-între orele 11:00 - 13:00

Igiena mediului: Luni şi miercuri 09:00 - 13:00 

Compartimentul de igiena școlară: Luni și miercuri: 08:30 - 14:00

Epidemiologie: luni si miercuri: 08:00-14:00

Igiena alimentației: Luni, miercuri între 08:30 - 14:00

Compartiment de medicina muncii: Luni și miercuri: 08:30 - 14:30

Compartimentul de evaluare și promovare a sănătății , zilnic 08:00 - 15:00

RUNOS: -  zilnic între orele 10:00 - 13:00

Compartimentul juridic: luni și miercuri 11:00 - 13:00

Modul de înscriere: prin telefon - 0266-310423

Bugetul aprobat: anual prin legea bugetului de stat
    
Bilanțul contabil: conform legii.

Direcţia de Sănătate Publică Harghita realizează politicile şi programele naţionale de sănătate publică, elaborează şi implementează acţiuni locale de sănătate publică, autorizează structurile sanitare, eliberează decizii de conformitate în vederea autorizării unităţilor farmaceutice sau decizii de neconformitate, efectuează controlul în sănătate publică, organizează evidenţele statistice pe probleme de sănătate, precum şi de planificare şi derulare a investiţiilor finanţate de la bugetul de stat pentru sectorul de sănătate, precum şi din fonduri externe rambursabile şi nerambursabile, sponsorizări şi donaţii.

  • evaluează şi monitorizează modul de asigurare a asistenţei medicale curative şi preventive din unităţile sanitare de pe teritoriul arondat, în scopul asigurării accesului la asistenţă medicală sau servicii medicale oricărei persoane din raza judeţului
  • prin personalul desemnat, asigură implementarea programelor naţionale de sănătate publică derulate prin structurile proprii, precum şi coordonarea, monitorizarea şi controlul implementării programelor naţionale de sănătate publică derulate în baza contractelor încheiate cu instituţii publice, furnizori de servicii medicale din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale şi a ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie, precum şi cu furnizori de servicii medicale privaţi, în condiţiile prevăzute în normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate publică.
  • exercită atribuţii specifice de control în sănătatea publică, în domeniile de competenţă, prin personalul împuternicit de Ministerul Sănătăţii
  • în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale, cu organismele profesionale ale personalului medical, cu instituţii de învăţământ şi organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, organizează activităţi în domeniul sănătăţii publice
  • autorizează serviciile de asistenţă medicală din teritoriu, organizează, coordonează şi participă la asistenţa medicală în situaţii de urgenţă de tip epidemii, calamităţi naturale şi alte situaţii deosebite, organizează, coordonează şi răspund de pregătirea reţelei sanitare pentru apărare, sub coordonarea Ministerului Sănătăţii.
  • duc la îndeplinire obligaţiile care decurg din punerea în executare a măsurilor de siguranţă, aşa cum rezultă din Codul de procedură penală
  • organizează culegerea şi prelucrarea datelor statistice de la toţi furnizorii de servicii medicale clinice şi paraclinice, publice şi private, indiferent de forma de organizare, întocmesc şi transmit rapoarte statistice periodice către instituţiile desemnate în acest scop, furnizează date statistice, la solicitare, conform legislaţiei în vigoare.
  • avizează solicitările privind înfiinţarea sau desfiinţarea unităţilor sanitare publice sau private, structura organizatorică, reorganizarea, schimbarea sediului şi a denumirilor acestora, în conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006
     privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • propun reprezentanţi în consiliul de administraţie al spitalelor publice din reţeaua administraţiei publice locale sau al spitalelor publice din reţeaua Ministerului Sănătăţii, la solicitarea acestuia.
  • efectuează, potrivit dispoziţiilor legale, servicii medicale de sănătate publică, pentru care se percep tarife potrivit actelor normative în vigoare.
  • Politici şi strategii privind sănătatea populaţiei în judeţ; 
  • Acte normative care reglementeaza activitatea în domeniul sănătaţii, precum şi funcţionarea instituţiei - în proiect sau aprobate/adoptate; 
  • Materiale de informare a populaţiei, editate de Direcţia de Sănătate Publică Harghita
  • Bugetul de venituri şi cheltuieli al Direcţiei de Sănătate Publică Harghita 
  • Structura organizatorică, atribuţiile directorilor, programul de funcţionare și programul de audiențe; 
  • Numele persoanelor din conducerea instituţiei, numere de telefon, fax, adresa de e-mail, program de audienţe; 
  • Bilanţul contabil; 
  • Surse financiare;
  • Studii, documentare, analize referitoare la starea şi evoluţia stării de sănătate a populaţiei, precum şi la tendinţele de evoluţie ale diferitelor componente ale sistemului (indicatori). 
  • Comunicate de presă;
  • Informaţii privind nivelurile tarifelor pentru serviciile prestate în condiţiile legii;
  • Raportul anual de activitate al Direcţiei de Sănătate Publică Harghita;
  • Organizarea concursurilor/ examenelor pentru ocuparea posturilor vacante;
  • Lista contractelor de achiziţii publice;
  • Declaraţiile de avere ale personalului;
  • Indicatori privind activitatea desfăşurată de Direcţia de Sănătate Publică Harghita, precum: numărul total al autorizaţiilor eliberate, numărul total al acţiunilor de control, numărul total al sesizărilor, numărul total al avizelor, numărul total al notificărilor, numărul total al sancţiunilor aplicate în condiţiile legii.
  • Modalităţile de contestare, în situaţia în care o persoană se consideră  vătămată  în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate;
  • Evidența autorizării sanitare a unităților de învățământ, Triaj epidemiologic după vacanțe, Evaluarea nivelului de dezvoltare fizică şi a stării de sănătate pe baza examenelor medicale de bilanţ, Evaluarea morbidităţii cronice prin dispensarizare
  • Adrese primite de la MS cu raspunsurile aferente
  • Corespondente ( cu alte institutii, cu unităţi sanitare si cele legate de sesizările venite din teritoriu)
  • Adrese emise de compartimentul BNT
  • Documentele aferente  pentru aprobarea tratamentului  in strainatate
  • Indicatorii raportati pentru programe de sanatate
  • Fise unice a declarării bolilor transmisibile prioritare; Fise de supraveghere a bolilor transmisibile prioritare; Fise tip pentru declararea infecţiilor asociate asistentei medicale, Fisa de declarare a infecţiei HIV 
  • documentații pt. autorizații și  notificări sanitare, răspunsuri la diferite solicitări, documentații Programe Naționale de Sănătate 
  • Contracte de prestari service cu furnizorii de servicii de intretinere 
  • Contracte de furnizare produse
  • Comenzi si acte insotitoare pentru achizitiile din SICAP
  • Foi de parcurs pentru autovehicolele din dotare
  • Fise privind protectia muncii si PSI
  • Planul anual al achizitiilor publice 
  • Materialele campaniilor legate de zilele mondiale și internaționale sunt actualizate și postate pe website-ul instituției noastre
  • Actualizarea registrului naţional al medicilor 

 

Eliberarea autorizațiilor de liberă practică   pentru activităţile  conexe actului medical  

  • Înregistrarea, modificarea, desfinţarea  cabinetelor medicale individuale  în Registrul Unic al Cabinetelor Medicale
  • Înregistrarea, modificarea,  desfinţarea cabinetelor   medicale S.R.L   în Registrul Unic al Cabinetelor Medicale
  • Înregistrarea, modificarea,  desfinţarea cabinetelor   pentru activităţi publice conexe actului medical     în Registrul Unic al Cabinetelor Medicale partea a 3-a.

 

Preluarea, verificare şi transmiterea dosarelor pentru eliberarea documentelor necesare recunoaşterii calificărilor române în celelalte  state ale Uniunii Europene pentru  medici 

  • Efectuarea Referatului conform Deciziei CMR nr,4/2008 pentru medicii în vederea menţinerii în activitate peste vârsta de pensionare 
  • Atribuirea codurilor de parafă medicilor nou-intraţi  în sistem
  • Întocmirea raportului privind respectarea normelor de conduită  pentru Anul curent
  • Întocmirea raportului de activitate pentru anul  trecut
  • Evaluarea pe anul  trecut  a funcţionarilor publici  şi a personalului contractual din aparatul propriu
  • Transmiterea către ANI  copiile certificate după declarațiile de avere și declarațiile de interese și câte o copie certificată a registrelor speciale , pentru funcționarii publici și personalul contractual – DSP Harghita.
  • Asistenţă de specialitate
  • Punct de vedere către APM
  • Certificarea conformităţii
  • Autorizaţie sanitară pe baza declaraţiei pe propria răspundere
  • Autorizaţie sanitară pe baza evaluării
  • Evaluarea buletinelor de apă potabilă, apă de îmbăiere şi apă minerală către Laboratorul DSP
  • Refuz (motivat al solicitării)
  • Dispoziţie de plată către casierie
  • Vizarea anuală a autorizaţiei sanitare (nu este un document propriu-zis) 
  • formularea cererilor de chemare în judecată a întîmpinărilor, apelurilor și recursurilor, a cererilor de executare
  • soluționarea adreselor a cererilor și reclamaţiilor adresate compartimentului juridic
  • Formularele Triajului epidemiologic, a Bilanțului și a Dispensarizărilor
  • Cerere si Declaratia pe propria raspundere 
  • Cerere tip pentru notificare şi autorizare sanitară, formulare de notificare  a  proiectelor  de amplasare, amenajare, construire şi formulare de autorizare sanitară a  obiectivelor ce desfăşoară activităţi cu risc pentru starea de sănătate 
  • Declarație referitoare la condițiile igienico-sanitare
  • Cerere pentru eliberarea autorizațiilor de liberă practică   
  • Formulare pentru înregistrarea, modificarea, desfinţarea  cabinetelor medicale individuale  în Registrul Unic al Cabinetelor Medicale
  • Coduri de parafă medicilor nou-intraţi  în sistem
  • Eliberarea documentelor necesare recunoaşterii calificărilor române în celelalte  state ale Uniunii Europene pentru  medici 
  • Cercetare statistică SAN
  • Cercetare statistică S1 – Structura câștigurilor salariale
  • Machete de raport trimestrial, anual
  • Certificat de înregistrare cabinetelor medicale
  • Formular pentru autorizarea pentru examinarea ambulatorie a candidaților la obținerea permisuli de conducere
  • fișa de prelevare a probei de apă, cerere de analiză a probei de apă, cerere de analiză a probei de aliment

 

  • Cereri de analiză: cerere de analiză microbiologică pentru probele de aeromicrofloră, pentru probele de salubritate, pentru eficacitatea autoclavării, cerere de analiză serologică, cerere de analiză PCR, cerere de analiză aprobei de apă-radiații
  • Buletinele de analize , elaborate de laboratoarele instituției
  • Procesele verbale de constatare și de sancționare , întocmite de inspectorii sanitari
  • Acţiuni în justiţie, citaţii , întîmpinări, hotărâri ale instanţelor judecătoreşti, apeluri, recursuri
  • Formular-tip cerere de informaţii de interes public, model reclamație administrativă

Conform art. 21,22 din Legea nr. 544/2001:

Art. 21

(1) Refuzul explicit sau tacit al angajatului desemnat al unei autorităţi ori instituţii publice pentru aplicarea prevederilor prezentei legi constituie abatere şi atrage răspunderea disciplinară a celui vinovat.

(2) Împotriva refuzului prevăzut la alin. (1) se poate depune reclamaţie la conducătorul autorităţii sau al instituţiei publice respective în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă de către persoana lezată.

(3) Dacă după cercetarea administrativă reclamaţia se dovedeşte întemeiată, răspunsul se transmite persoanei lezate în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei şi va conţine atât informaţiile de interes public solicitate iniţial, cât şi menţionarea sancţiunilor disciplinare luate împotriva celui vinovat.

Art. 22

(1) În cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute în prezenta lege, aceasta poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorităţii ori al instituţiei publice. Plîngerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7.

(2) Instanţa poate obliga autoritatea sau instituţia publică să furnizeze informaţiile de interes public solicitate şi să plătească daune morale şi/sau patrimoniale.

(3) Hotărârea tribunalului este supusă recursului.

(4) Decizia Curţii de apel este definitivă şi irevocabilă.

(5) Atât plângerea, cât şi recursul se judecă în instanţă, în procedură de urgenţă, şi sunt scutite de taxă de timbru.